Yeniden doğamam, yine de hayat devam ederken olup biteni değiştirebilirim-Fruits Basket

4 Şubat 2010 Perşembe

Babil-spoil'lidir-

İçinde Braid Pitt olması ve bazı bölümlerin Japonya'da geçmesi nedeniyle indirdiğim Babil, beni büyük hayal kırıklığına uğrattı...

Genel olarak bakmak gerekirse hikaye çok zoraki birbirine bağlanmış ve biraz buradan biraz oradan alınıp yapılmış.Yanlış anlamayın başka filmleri kastetmiyorum, kültürlerden almaya çalıştığını söylüyorum. Hikayelerin geçtiği yerlerin seçimi filmin konusu olarak hedefleneni gözümüze sokuyor. En uzak yerler seçilmiş ama bu ülkeler arasında Japon'ya özellikle zoraki konulmuş ve bağlanmış. Orada geçen hikayenin ne ilk başı belli ne de sonu belli.Ayrıca çok uzun tutulmuş ve kültürel herhangi bir şeyden yoksun.Herhangi bir yerde geçebilir ama Japonya'da olmalı ki film böyle bir evrenselleşsin. Hikayeye ise hiç girmiyorum...
Fas'ta ve Meksika'da geçen olaylarsa en uç hikayeler seçilerek tamamlanmış ki etkileyici olsun. Konu kalabalığının olduğu ancak derinliğin olmadıgı hikaye ve durumlar...O yüzdendir ki kimileri ağlarken ben hiç etkileyici bulamadım.
Her ülkede ki ana karakter seçimi de sinir bozucu. Fas'ta ki düşüncesizce ateş eden, kızkardeşine sarkan çocuk; Japonya'da sağır ve dilsiz olabilirim ama başka şeylerim var diyen psikopat kız (Ki yönetmen bize nedeni değil sadece sonucunu vermektedir.); Meksika'da saf bakıcı ve sarhoş çatlak yeğeni; amerikalı çift ise Brad Pitt ve Cate Blanchett temsilli ve gayet masumken kör kurşunlara geliyorlar...ve sadece bu çift ve çocukları mutlu sona ulaşıyor...
Filmden sonra acaba bende mi sorun diye internetteki yorumları okumaya başladım. Kimileri çok etkilendiğini,müthiş olduğunu ve böyle düşünme sebeblerini yazmış.Ancak bunlar bana yeterli gelmedi ve 'Vay ondanmış demek' gibi bir tepki verdirmedi. Sadece NTV haberlerini izlesem daha etkilenirdim diyen kişinin yorumu bana ikna edici geldi.
Ama ne olursa olsun 'kesinlikle izlenmemesi gereken, kötü bir film' gibisinden bir şey söylemeyeceğim.Yorumlara aldırmadan izleyip kendinizin görmesi daha iyidir çünkü hepimiz farklı hayatlar yaşıyoruz ve bir olaydan ya da durumdan etkileneceklerimiz daha farklı olacaktır. İzlerseniz ya da izlemişseniz yorumlarınızı bizimle paylaşın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder