Yeniden doğamam, yine de hayat devam ederken olup biteni değiştirebilirim-Fruits Basket

5 Temmuz 2010 Pazartesi

Ghost in the shell

Anime sitelerinde gezinirken Ghost in shell'in afişini gördüm. Üzerinde Matrix'in ünlü yeşil sayıları vardı. "Bak bak nasılda çalmışlar" diyecektim ki animenin 1995 yapımı olduğunu öğrendim. Matrix 1999 yılında vizyona girmişti. Hayretler ve hayal kırıklığı içinde kaldım tabii. Belki Matrix'in kitabı, çizgi romanı falan önce basılmıştır dediysem de boşuna...Ghost in the shell'in mangası 1989 yılında çıkmış, Matrix'in çizgi romanı ise 2003 yılında başlamış...Sonuç olarak hayran hayran izlediğim Matrix te orjinal değilmiş...-geç olsun güç olmasın-

Hemen Ghost in the shell'i indirip izledim. Bazı araçlar, durumlar, sahneler benzese de ilk filmin senaryosu Matrix'in ki ile bire bir aynı değil ancak konunun ve işlenen felsefi boyutun benzerliği göz ardı edilemez. İlk film Matrix'in geçtiği dönemden değil daha öncesinden başlıyor gibi, hala insanların hüküm sürdüğü bir dönemden...Ama sonraki yapımları izleme imkanı daha bulamadım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder